سلايدرفنون

“آخرك معايا صورة”.. ومش هقبل اعتذارتك”.. تفاصيل الخناقة بين محمد رمضان وأحمد الفيشاوى على ” نمبر1″ و”نمبر2″

 

الخناقات التافهة لنجوم الفن لا تتوقف، حيث اشتعلت الخلافات بين محمد رمضان صاحب أغنية ” نمبر 1″ وأحمد الفيشاوى الذى يعتزم تسجيل أغنية بعنوان ” نمبر 2″، وهو ما أثار سخرية الأسطورة، معلنا عن أغنيته الجديدة ” الدبابة” وفيها يوجه رسالة قوية إلى الفيشاوى، قال فيها ” مع الاعتذار للفيشاوى أخرك معايا صورة”، وهو ما دعا الفيشاوى للرد عليه قائلا :” مش هقبل اعتذارك”

 

بداية الخلاف كان مع الفنان أحمد الفيشاوى الذى اعلن عن تقديم أغنية بعنوان ” نمبر 2″ وهو ما اعتبره البعض بأنه نوعا من التحدى للأسطورة بسبب أغنيته الأولى ” نمبر 1″

 

رمضان علق على سخرية أحمد الفيشاوى قائلا :” مفيش حد يعرف يتريق على ” نمبر 1″ .. فهى حلم كل شخص فى الحياة وعلشان كده ما ينفعش حد يتريق على نمبر 1

ثم أعلن رمضان عن أغنيته الجديدة ” الدبابة” ويقول فيها :” واخد قرارى ولازم أكسب أى فورة، مع اعتذارى للفيشاوى آخره معايا صورة”.

كلمات الأغنية أثارت غضب الفيشاوى الذى قرر الرد وعلق قائلا :” أنا مش هقبل اعتذارك”

يذكر أن زوجة الفيشاوى تهكمت على محمد رمضان فى شهر ديسمبر الماضى ووصفته بلفظ خارج، ورعد ظهورها بسيارة فارهة من طراز مرسيدس، وسعرها 2 مليون و600 ألف جنيه، كتبت زوجة الفيشاوى «زعلانه جدا جدا لاني ضد فكرة الاستعراض بحاجاتك وتفضل تتمادى لحد ما الحكاية بتبقي مرض.. زي ما بيحصل مع فنانين كتير الايام دي…اه بين حاجتك وانبسط بس مش لازم تقرف الناس ليل نهار انك (نمبر زفت وان)»، وهو الشعار الذي يرفعه «رمضان» دائمًا.

وتابعت زوجة الفيشاوي قائلة: «حرام فيه ناس لما بتشوف حد بيعمل كده بتتعقد وممكن تعمل اي حاجه عشان أسلوب الضغط النفسي للاستعراض بيخلي الناس عاوزه تكون كده ب اي طريقه وده خطر جدا».